LEF - LEF - De samlede værker

LEF er et kampagnerelateret rollespil, hvor karakteren begynder som et almindeligt menneske, med de færdigheder og evner man nu engang har valgt, og nu står med hele sit liv foran sig. Hvad skal man blive til? Hvad kan man blive til? På den måde lægger LEF op til – Lev et liv – spil. Reglerne er opbygget således, at evner og færdigheder udvikles som man bruger dem, og man kan erhverve sig nye ved at træne, læse bøger eller gennem undervisning. På den måde har karakteren alle muligheder for at gå i den retning spilleren ønsker, og det er altid muligt at ændre retning under vejs. REGLERNE LEF er et kampagnebaseret rollespil i en dynamisk og eventyrlig verden. Karakteren begynder som et almindeligt menneske, med de færdigheder og evner man har valgt, og står nu med hele livet foran sig. Hvad skal man blive til? Hvad kan man blive til? På den måde lægger LEF op til – Lev et liv – spil. Reglerne er opbygget således, at evner og færdigheder udvikles som man bruger dem, og man kan erhverve sig nye ved at træne, læse bøger eller gennem undervisning. På den måde har karakteren alle muligheder for at gå i den retning spilleren ønsker, og det er altid muligt at ændre retning under vejs. LEF er et T6-system, udviklet gennem mere end 20 år, med særlige regler for handel og krig. Selve bogen er syet, i hardcover med sort kunstlæder som omslag. Såvel design som materialer er valgt med henblik på lang og intensiv brug. VALHEL Reglerne er bygget op omkring Valhel, en verdensdel ved den østlige kyst af Urland-kontinentet. Det var her menneskeracen voksede op mellem elverfolk, dværge, snitalfer, trolde og onokiler. Og det var i ruinerne af disse fortidens store civilisationer, menneskeheden byggede deres byer, udviklede deres samfund og kulturer. Dværgene har samlet sig i Smededal, deres gamle rige som de nys har tilbageerobret efter at have været forvist i mere end tusind år. Af snitalfernes to sidste riger, driver kun Suil Beradh handel og udøver diplomati med menneskene. Onokilerne menes helt uddøde og troldene er jaget så tilstrækkeligt lang ud i ødelandet, at de kun sjældent er til gene for menneskenes riger. Elverin, de sørgmodige efterkommere af fortidens elverfolk, holder sig skjult i deres skovriger, og har ikke vist sig længe for hverken menneske, snitalf eller dværg. Med tiden bredte mennesket sig over det ganske Valhel og mange ting har ændret sig siden dengang de måtte dele landet med de gamle racer. Kaptajn Perill vendte hjem fra sin jordomsejling med det sorte krudt, Zephyr opfandt luftskibet, Zangenberg fremstillede den første trykpresse og seneste skud på stammen er Bergs symaskine. Man kan derfor med rimelighed antage at mennesket, med dets moderne samfund, hvor begreber som mode og mekanik har fremtrædende roller, er løbet af med den kulturelle sejr – eller er de? De gamle racer er begyndt at røre på sig. Pludseligt og overraskende anmodede elvarin-fyrsten af Lurindal om tilladelse til at sende en ambassadør til Diplomaternes hus i Asit Dur, og snart efter fulgte snitalfernes fyrste i Suil Beradh og dværgekongen i Smededal. Men hvad disse ellers tilbagetrukne racer mener at havde for i det internationale samfund er der ingen som ved. Striden mellem menneskenes riger er intensiveret og børskurserne varsler et kommende verdenskrak. Købmænd, handlende, borgere, konger og regenter ser uroligt til, mens hærene ruster op og spionerne er på overarbejde. Der er blevet spillet i Valhel i over 20 år, og mange tusind timers forskning og granskning har gjort det til en gennemført verden med alt hvad der dertil hører. Kolde fakta: LEF er et levelløst New Fantasy-spil med T6-system (terninger med seks sider) og regler for handel og krig. (Eget karakterskema for armeen. Kig forbi www.lefnet.dk) Bogen er syet, i hardcover med sort kunstlæder som omslag. Såvel design som materialer er valgt med henblik på lang og intensiv brug.

Udgivet af Caligula Forlag 2003


Vare tilføjet til kurv

Gå til kurv